poniedziałek, 28 grudnia 2020

Mityczny Anubis i współczesna Nefretete :-)

 Witajcie Kochani :-)

 

Dzisiaj praca z kategorii "prezent z przymrużeniem oka"

Chcę Wam zaprezentować dość nietypową ramkę, wykonaną na specjalne zamówienie i utrzymaną w klimacie starożytnej mitologii egipskiej :-)


 

Osoba, dla której powstał ten oryginalny w formie projekt to wielka miłośniczka Egiptu, jego kultury, sztuki, historii oraz mitycznych bóstw i ich roli w ówczesnej religii oraz wierzeniach.
Jej twarz została wpisana w elementy starożytnego malowidła, z którego zaczerpnęłam charakterystyczne motywy ubioru słynnej Bogini  Nefretete.



Projekt został wykonany na drewnie, ręcznie malowany techniką akrylową i zabezpieczony kilkoma warstwami bezbarwnego lakieru. Pojawiło się tutaj kilka przestrzennych elementów, co sprawiło że praca nabrała charakteru a przez co stała się ciekawsza w odbiorze :-)


Kobiecą twarz malowałam posługując się nadesłanym zdjęciem, więc z całą pewnością nie jest ona idealna i być może nawet nie posiada pełnej, charakterystycznej dla tej Osoby, mimiki.
Zdjęcia często spłaszczają a nawet delikatnie zniekształcają ludzkie twarze, dlatego jestem świadoma powstałych niedoskonałości i niedociągnięć ;-)

Ale nie o to tutaj chodziło.



Ten obrazek miał być po prostu fajną niespodzianką oraz przynieść Obdarowanej
radość i sprawić uśmiech na Jej twarzy.




Na obrazie pojawił się również mityczny, szakalogłowy bóg mumifikacji i życia pozagrobowego ze swoimi nieodłącznymi atrybutami, jakim są klucz/ krzyż życia oraz dzierżone w dłoni podłużne narzędzie zwane cepem.

Anubis co prawda przedstawiany był jako bóstwo o czarnej głowie, ja jednak chciałam aby uwaga obserwatora skupiała się tutaj na głównej bohaterce obrazu a nie na elementach drugiego planu.  Celowo zaznaczyłam jedynie delikatny zarys tej postaci, bez użycia ciemnych, kontrastujących ze sobą barw.

 

 

Obdarowana zachwycona pomysłem i samym projektem więc i ja poczułam satysfakcję z wykonanej pracy, wszak w ten sposób spersonalizowane podarunki nie zdarzają się zbyt często, co czyni je oryginalnymi i niepowtarzalnymi.
I  właśnie dlatego cieszą, bo są przygotowane od serca :-) 


Pozdrawiam Was, Kochani i życzę miłego tygodnia,

Inka :-)

1 komentarz:

  1. Halinko jestes niesamowita ze potrafisz cos takiego stworzyć ! Brawa !!!

    OdpowiedzUsuń