sobota, 25 kwietnia 2020

Efekt kamienia czyli posągowa kokoszka :-)


Witajcie Kochani :-)


Dzisiaj u mnie efekt kamienia i od razu muszę się przyznać, że jest to pierwsza taka praca, w której nieśmiało podjęłam próbę stworzenia kamiennej imitacji ;-)))
Nie posiadałam w domu gotowych preparatów więc musiałam pokombinować z tym, co znalazłam w swojej pracowni. I tu z pomocą przyszła mi najzwyklejsza, ziarnista pasta strukturalna (moją zakupiłam w markecie, na dziale materiałów szkolnych), której dość cieniutką warstwę naniosłam na wcześniej uformowane fragmenty pracy. Po jej wyschnięciu powierzchnię pracy pomalowałam rozwodnioną farbą akrylową w kolorze czarnym, następnie - tylko w wybranych miejscach - bardzo niestarannie nałożyłam białą farbę i dosłownie odrobinkę niebieskiej. I tyle :-)

Efekt kamienia wyszedł dość realistycznie, choć przyznam że musiałam zadbać o takie szczegóły jak odpowiednie zabarwienie miejsc w załamaniach na ciemniejszy kolor, natomiast miejsca wypukłe - rozjaśniłam, aby nadać pracy plastyczności i w miarę możliwości - realnego charakteru.



Oto moja posągowa kokoszka i jej cztery jajeczka








































Do wykonania powyższej pracy zainspirowało mnie zdjęcie kurki, znalezionej w sieci
A skąd pomysł na surową, kamienną ozdobę świąteczną?
Jako Projektantka Art-Piaskownicy, cały czas uczę się czegoś nowego i sama także podejmuję wyzwania aby zmotywować i zainspirować do działania naszych Czytelników. Często poszukuję ciekawych rozwiązań dla stworzenia imitacji pożądanej struktury, wykorzystując znane sobie techniki oraz materiały.
Dzisiaj przyszła pora na kamień, gdyż właśnie on jest bohaterem naszego mixed mediowego wyzwania.

Jeśli podoba Wam się mój pomysł, albo znacie inne sposoby na uzyskanie efektu kamienia lub betonu - podejmijcie wyzwanie i pokażcie nam swoje projekty.
 Serdecznie zachęcam i zapraszam!


Kamienna praca wędruje na wyzwanie: 

http://diytozts.blogspot.com/2020/04/54-wyzwanie-barwy-natury-colours-of.html


Z cieplutkimi pozdrowieniami,

Inka



9 komentarzy:

  1. Niesamowity realizm, Halinko. Jestem pełna podziwu.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wyszło! Podoba mi się ta kurka, fajna inspiracja :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, jestem pod wrażeniem:) Fantastycznie skamieniała Twoja kokoszka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne te jajka , może i ja popróbuję tego efektu, choć nie mam za wiele materiałów , ale pomysł mam , więc będę coś kombinować - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. O matko, a ja myślałam, że to prawdziwe kamienie tylko pomalowane tak ładnie!! Jesteś kochana fantastyczna, czarujesz cuda! Świetna jest ta kurka i autentycznie wygląda jak kamienna! Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super wyszło. Jak prawdziwy kamień.Nie wiedziałam że nie jest to takie trudne. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  7. Super projekt :) Dziękuje za udział w Wyzwaniu "Barwy Natury" Pozdrawiam Karola z DIY zrób to sam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny efekt, naprawdę udana imitacja kamienia :)

    OdpowiedzUsuń