sobota, 1 sierpnia 2020

Tworzę z ITD Collection i DREAMS - Piaskowe wyzwanie wakacyjne



Witajcie Kochani :-)

Na półmetku tegorocznych wakacji wspólnie z Projektantkami  Design Teamu Art -Piaskownicy przygotowałyśmy dla wszystkich naszych Czytelników iście letni temat wyzwania.
Będziemy bawić się .... PIASKIEM - a konkretnie, tworzyć prace z użyciem piasku, jako ich części składowej lub zastosowaniu w formie struktury.

Temat idealny na letni czas, na plażowy wypoczynek, wyjazdy i podróże, jednak prace zgłaszane na nasze wyzwanie niekoniecznie muszą ściśle nawiązywać do wakacji. Można wykonać dowolny projekt w wybranej przez siebie technice.
A co trzeba zrobić ???
Chcemy aby na Waszych pracach znalazły się ziarenka piasku i jest to jedyny warunek konieczny a cała reszta zależy już tylko od Waszej pomysłowości i wyobraźni.

Ja postanowiłam "ugryźć" temat w dość nietypowy sposób - zrobiłam sobie lekką masę z domieszką piasku, aby za jej pomocą wykonać piaskową strukturę na swojej pracy.




Jest to zarówno moja inspiracja dla Was jak i mała podpowiedź - może pokusicie się o wykonanie takiej struktury?  Wystarczy zrobić domieszkę piasku do jakiejkolwiek pasty strukturalnej, aby uzyskać śliczną, drobnoziarnistą, chropowatą powierzchnię na swoim projekcie ;-)
Ja zmieszałam ziarenka piasku z pastą STONE EFECT od CADENCE i tak przygotowaną miksturę naniosłam na ramę okienną.
Tę samą pastę, ale już bez żadnej domieszki, nałożyłam również na tło obrazka i uzyskałam idealny efekt betonu :-)

Zobaczcie jaki fajny rezultat można osiągnąć dzięki temu, bardzo prostemu zabiegowi ;-)




Projekt ten stworzyłam dzięki zastosowaniu kilku technik artystycznych, które połączyłam z odpowiednio dobranymi preparatami.
Z pomocą przyszły cudowne papiery ryżowe od ITD Collection oraz niezawodne preparaty CADENCE. Ostatnio uwielbiam łączyć ze sobą te dwie marki - są to produkty bardzo dobrej jakości, świetnie współpracują i pięknie razem wyglądają ;-)




Linki do papierów i preparatów zostawiam dla Was u dołu wpisu a teraz troszkę opowiem, jak powstawała ta praca.

Jest to projekt wykonany na specjalne życzenie mojej blogowej Koleżanki i wiernej Obserwatorki mych twórczych poczynań oraz wielkiej miłośniczki ptactwa drobiowego :-)))

















Kurki i koguciki mają swoje stałe miejsce zarówno w Jej najbliższym otoczeniu, jak również w ..... sercu ;-)

Dzięki odpowiedniego rodzaju preparatom udało mi się uzyskać kilka fajnych efektów specjalnych:
- ściana kurnika, jak już wcześniej wspomniałam, została potraktowana pastą STONE EFECT marki CADENCE, która wyglądem przypomina surowy, betonowy tynk.
Pasta jest rewelacyjna,  idealna pod względem gęstości, spójności i przyczepności a jej barwa w bardzo rzeczywisty sposób kojarzy się z betonem. Moim zdaniem jest to najlepszy produkt, jaki do tej pory testowałam, spośród preparatów do efektu betonu i kamienia dostępnych na naszym rynku.




- okazałe kwiaty malwy ogrodowej zyskały naturalną, wypukłą formę, dzięki odpowiedniemu wypełnieniu rewersu papieru ryżowego lekką masą plastyczną
- rustykalny charakter drewnianej skrzyni to zasługa zmieszania i mixowania ze sobą kilku kolorów farb akrylowych. 





- gniazdka pod jajeczka powstały z rafii w naturalnym odcieniu,

- cegły na ścianie to efekt malowania i patynowania wcześniej przygotowanych elementów tekturowych,




- w okienku, za którym obserwujemy piękny wiejski pejzaż, zamontowałam prawdziwą szybkę,

- natomiast sielski widoczek, kwiaty malwy i uroczy drób to wzory pochodzące z papierów ryżowych marki ITD Collection.

Wśród bogatej gamy wzorów i motywów, oferowanych przez ITD Collection udało mi się dobrać najbardziej odpowiednie i najlepsze, jakie tylko mogłam sobie wymarzyć do tego projektu 💖

I oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie przemyciła szczyty recyklingu. Tutaj moje ulubione triki - patyczki po lodach w roli płotka z krzywych deseczek, natomiast drabinkę dla koguta "zbiłam" z  bardzo cieniutkich listewek, pozostałości po wcześniejszych pracach 😋.

- zabrudzenia na betonowej ścianie uzyskałam dzięki zastosowaniu tuszu i mgiełek marki CADENCE.

- błyszczące pióra koguta to efekt delikatnego muśnięcia metaliczną farbą CADENCE :-)))




Jestem ciekawa jak się Wam podoba kawałek wiejskiego gospodarstwa widziany oczami mojej wyobraźni oraz czy kurki w kurniku zdobyły Wasze serducha???


Kochani, dla zainteresowanych zostawiam linki do wykorzystanych materiałów:


Papiery ryżowe od ITD Collection:

Zestaw papierów ryżowych ITD RSM004

Papier ryżowy ITD R1234

Papier ryżowy ITD R1214



Polecam również preparaty CADENCE , można je zakupić w sklepie DREAMS:

Mgiełka MIX Media Mix Media Ink Spray Paint ml.

Mgiełka MIX Media Mix Media Ink Spray Paint ml.

Farba Dora Metalic Paint 50ml.

Pasta strukturalna efekt kamienia 150 ml ZE-108


I już na zakończenie tego wpisu serdecznie zapraszam wszystkich do udziału w piaskowym wyzwaniu na blogu Art-Piaskownicy - gdzie z ogromną ciekawością czekamy na Wasze oryginalne pomysły i cudowne prace.

Pozdrawiam milutko,
Inka

5 komentarzy:

  1. O, kurczaczki ;) Ale fajnie wyszło :) Spróbuję tak zmieszać piasek z pastą strukturalną

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Kochana, powróciłam na bloga :* Cudeńko stworzyłaś, podoba mi sie taki sielksi klimacik :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No ja przepadłam bezgranicznie i bezpowrotnie! Jak tylko zobaczyłam na FB to zakochałam się :)). Przepiękna, niezwykle klimatyczna praca Inko. To okienko z widokiem na chatę i malwy, kury, i skrzynia z jajkami - brak mi słów tak mi się podoba!!!! Moje klimaty, kocham taką wiejską sielankę. Przypominają mi się chwile spędzone u prababci. Buziaki kochana i miłej niedzieli!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak sielsko i wiejsko :) jaka jak prawdziwe :)

    OdpowiedzUsuń