sobota, 11 stycznia 2020

Butelka z efektem złocenia - KURS

Witajcie Kochani :-)




Dzień Dziadka już niedługo więc i ja przybywam z nowym pomysłem na własnoręczne wykonanie męskiego prezentu.
 
Mój kursik został zaprezentowany kilka dni temu na blogu DIY - Zrób to Sam, dzisiaj natomiast doczekał się publikacji  u mnie, jak również na blogu Kwiatu Dolnośląskiego - jako gościnny wpis, poświęcony  recyklingowi.









Do wykonania projektu wykorzystałam opróżnioną szklaną butelkę - więc dla mnie jest to materiał pochodzący z recyklingu, aczkolwiek moja propozycja nie do końca taka musi być.
Z powodzeniem można ozdobić butelkę zawierającą trunek, nalewkę lub coś dla zdrowotności np. lecznicze preparaty medyczne, zakupione w aptece. One też stanowią doskonałą bazę dla tej pracy - pod warunkiem że znajdują się w SZKLANEJ  BUTELCE, której nie odkręcamy do zdobienia !!!





Lista niezbędnych materiałów:
- szklana butelka (z zawartością lub bez),
- dowolny wydruk zdjęcia wykonany na drukarce laserowej,
-  papier ręcznikowy, bezbarwny lakier akrylowy,
- klej do decoupage lub każdy inny wiążący papier ze szkłem, pistolet z klejem na gorąco
- czarna i złota farba akrylowa - zamiennie może być złoty wosk lub pasta,
- pędzel, nożyczki, kawałek litej tektury - do wykonania dekoru,
- wybrane elementy ozdobne - u mnie są to różne rodzaje sznurków, gaza, mikrokulki, kawałek korka, kotwica, pieczęć na laku oraz owalny tag z napisem " Na zdrowie Dziadku".



Swoją pracę zaczęłam od dokładnego umycia zewnętrznej powierzchni butelki,
nie pozbyłam się etykiet, można je zostawić, jeśli są mocno przytwierdzone.
Ścianki butelki obficie smaruję klejem i oklejam papierem ręcznikowym w taki sposób,
 aby na powierzchni utworzyła się nierówna, przestrzenna struktura.


Po oklejeniu całości odstawiam butelkę do wyschnięcia.
 Wykorzystując czas oczekiwania przechodzę do kolejnego etapu
 - wykonam dekoracyjny emblemat.

 
Na owalną tekturkę naklejam wydrukowane zdjęcie, następnie całość na kolejną większą tekturkę.


 
 Powstały element maluję obustronnie czarną farbą - omijając zdjęcie!


Tekturowy element docinam do pożądanego dla mojego projektu wymiaru, dookoła wykonuję nacięcia w nieregularnych odstępach - jak na zdjęciu. Krawędzie fotografii oklejam złotym sznurem zaczynając i kończąc w górnej części. Kolejny krok to wycięcie klinów w miejscach nacięć.


Elementy promieniście odchodzące od obrazka delikatnie nasączam wodą, aby zmiękczyć tekturę. Ten zabieg pozwoli na łatwiejsze zwinięcie i ukształtowanie ślimaczków.
Zawijam  ślimaczki i za pomocą kleju na gorąco każdy z nich przytwierdzam do podstawy.


Łączenie sznurka maskuję elementem dekoracyjnym - u mnie lak z serduszkiem. 
Dekorację pokrywam miejscowo złotą pastą. Robię to opuszką palca, niezbyt starannie.


Teraz powracam do zdobienia butelki. 
Dobrze wysuszone ścianki dokładnie pokrywam 
czarną farbą akrylową. Ponownie odstawiam do schnięcia.


W trakcie oczekiwania zrobię ładne ozdobne zamknięcie. 
Zakrętkę maluję na czarno, gazę barwię rozwodnioną złotą pastą, suszę. 
Krawędzie korka postarzam czarną farbą. 


Wszystkie elementy łączę ze sobą za pomocą kleju na gorąco, dodaję sznurek.


Butelka wyschła, więc pora na kolejny krok.
 Techniką tzw suchego pędzla nanoszę złotą pastę na wypukłe krawędzie struktury
- robię to delikatnie i z wyczuciem.


Po wydobyciu złotego motywu i uzyskaniu zadowalającego efektu przystępuję
 do wykończenia pracy.

 
Na frontowej ściance butelki przyklejam dekoracyjny emblemat, używając kleju na gorąco.


Zakręcam butelkę, wokół korka dodaję mikrokulki a na szyjkę zakładam dekoracyjną zawieszkę.
Całość zabezpieczam bezbarwnym lakierem akrylowym.

A teraz efekt końcowy mojej pracy ;-)










































Kochani, zamiast kupować, stwórzcie sami coś niestandardowego dla Waszych Dziadków - sprawicie im radość i fajną niespodziankę.

Mam nadzieję że kursik jest czytelny i zrozumiały. W razie pytań lub niejasności służę pomocą - piszcie, proszę, w komentarzach ;-)))


Praca spróbuje szczęścia w wyzwaniach:


Tekturkowo:

https://blogtekturkowo.blogspot.com/2020/01/wyzwanie-5-dla-babci-i-dziadka.html


Szuflada

https://szuflada-szuflada.blogspot.com/2019/12/witajcie-na-koniec-tego-ostatniego.html


ScrapAndMe

https://blogscrapandme.blogspot.com/2020/01/wyzwanie-64-byskchallenge-64-glitter.html




Dziękuję za poświęcony czas i pozdrawiam cieplutko,
Inka


14 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł na prezent i świetnie ozdobiona butelka, wygląda jak w metalowym okuciu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Choć sama nie wykonuję takich prac, bardzo lubię czytać i oglądać kursy, które odsłaniają tajniki ich powstawania.
    Serdeczności posyłam, Halinko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny i bardzo czytelny kurs. Butelka prezentuje się fantastycznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Inko kochana, butelka jest niesamowita! Wielkie WOW!!! Podziwiałam już ją i kursik na blogu DIY, a dziś zajrzałam do Ciebie i zrobiła na mnie tak samo wielkie wrażenie. Fantastyczny pomysł na prezent dla Dziadka!!! Nie wiem czemu, ale ta butelka kojarzy mi się z czasami kiedy na wodach szaleli piraci :)). Może za dużo naoglądałam się „Piratów z Karaibów" :)). Moc uścisków i buziaków!
    Dziękuję za udział w Wyzwaniu Szuflady!

    OdpowiedzUsuń
  5. Butla robi ogromne wrażenie!!! Jest piękna! Pewien dziadek będzie zachwycony z takiego prezentu :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaskoczyłaś mnie tym ręcznikiem papierowym :) nie podejrzewałabym, że może dać taki efekt :) złocenia bardzo udane :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł:)
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna praca, niezwykła inspiracja! Dziękuję za udział w wyzwaniu "Dla Babci i Dziadka" Tekturkowa. Pozdrawiam, Magda.

    OdpowiedzUsuń
  9. WOW! Super praca i świetna instrukcja! Dziadek będzie wniebowzięty ;-) Dziękuję za udział w wyzwaniu Szuflady i życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie ozdobiłaś tą butelkę. Dzięki za instrukcje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uzyskałas świetny efekt dzięki użyciu ręcznika papierowego :) Świetna butelka! Dostała nowego pięknego życia :) Dziękuję za udział w wyzwaniu na blogu Tekturkowo,pozdrawiam, Kasia

    OdpowiedzUsuń
  12. Super kurs i piękna praca :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super kurs. Narobiłaś mi ochoty na spróbowanie :)

    OdpowiedzUsuń