czwartek, 23 listopada 2017

Bombka strukturalna - KURS



Witam Was serdecznie,

mój dzisiejszy kursik wprowadzi Was już w nastrój świąteczny. Boże Narodzenie za miesiąc, więc to najwyższa pora by poważnie pomyśleć o ładnych ozdobach naszych domów, mieszkań czy świątecznych stołów.








Dzisiaj zrobimy bombkę strukturalną, przygotujcie sobie niezbędne 
materiały i zapraszam do wspólnego tworzenia:




 Potrzebujemy:
- kula styropianowa dowolnej średnicy,
- pasta strukturalna lub jako zamiennik - klej wikol,
- makaron - dowolny kształt, jaki będzie Wam odpowiadał - u mnie gwiazdki,
- farba akrylowa biała, patyczek do szaszłyków, kawałek drucika na uszko/zawieszkę, 
wstążka 0,5 cm szerokości, dowolne dodatki do wykonania zimowej kompozycji, brokat.




Pracę zaczynamy od nabicia styropianowej kuli na patyczek do szaszłyków (będzie na ułatwiał pracę z pastą strukturalną lub klejem). Następnie całą powierzchnię kuli pokrywamy pastą/klejem i przyklejamy makaron tworząc ładną mozaikę. Pozostawiamy do wyschnięcia.




 Na całą powierzchnię nanosimy białą farbę akrylową, suszymy.
Ja dodatkowo miejscami pokryłam gwiazdki farbą metaliczną 
w kolorze miedzi, chociaż nie jest to konieczne.



Jeśli chcemy by nasza kula  miała formę wiszącą, wykonujemy 
uszko z drucika, wbijamy do styropianu i zalewamy klejem.
I właściwie nasza struktura w klimacie świątecznym jest już gotowa.
 Teraz pozostaje przygotować materiały do zdobienia
 i wykonać z nich zimową kompozycję.




Moja bombka będzie dość bogato zdobiona. Proponuję: ażurową poinsecję,
gruby, lniany sznurek, kawałek gazy, gwiazdki pokryte brokatem, laskę cynamonu,
świąteczne życzenia - napis, listki paproci i ostrokrzewu, białą konturówkę, mikrokulki.



Ozdabianie zaczęłam od kilkakrotnego owinięcia sznurkiem mojej bombki,
następnie dokleiłam poinsecję, potem laskę cynamonu z napisem świątecznym,
uzupełniłam dodatkami i gwiazdkami. Białą konturówką pobieliłam elementy dekoracyjne w wybranych miejscach, podbarwiłam poinsecję.






Ostatnią czynnością jest zawiązanie wstążeczki do uchwytu z drucika
 i zawieszenie gotowej ozdoby na stojaku.  


I JUŻ - GOTOWE! :-)




Jeszcze kilka ujęć z różnych stron, by lepiej oddać wygląd całej pracy :-)



Po tylnej stronie bombki można podziwiać piękną mozaikę z gwiazdek :-)




Zainspirowani? Zatem miłego tworzenia Kochani - zachęcam serdecznie :-)

To jedynie moja propozycja, wierzę w Waszą kreatywność,
 która pozwoli wykorzystać ten pomysł na różne sposoby.

Jeśli skorzystacie z mojej podpowiedzi, podzielcie się ze mną swoimi inspiracjami,
 zostawcie linki w komentarzach, zaglądnę i popodziwiam Wasze świąteczne ozdoby.


Jako że struktura na mojej bombce jest swego rodzaju mozaiką z makaronu, pracę zgłaszam na wyzwanie w Art-Piaskownicy - Techniki - Mozaika


http://art-piaskownica.blogspot.com/2017/10/technki-mozaika.html


a także  do Craft Passion - Bingo  - moja linia: napis, kwiaty, kolor pomarańcz.


http://craftpassion-pl.blogspot.com/2017/11/wyzwanie-72017-bingo-challenge-72017.html


i jeszcze do Laserowe Love - Magiczne Święta

http://laserowelove.blogspot.com/2017/11/wyzwanie-11-magiczne-swieta.html

***

Pozdrawiam cieplutko, do zobaczenia,
Inka




27 komentarzy:

  1. Ale fajny makaron! Pomysł kapitalny Halinko a efekt zaskakujący. Pamiętam jak dzieci robiły w szkole makaronowe obrazki i biżuterię :)
    Twoja bombka wygląda prześlicznie i oryginalnie a kursik pokazuje jak łatwo można ją zrobić. Przesyłam cieplutkie pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, makaron jest świetny, żal było zjeść:-) Jak zobaczyłam gwiazdeczki pośród innych kształtów, powybierałam wszystkie i zabrałam się do pracy:-) A oto efekt - myślę że dość oryginalnie wyszło :-) Dziękuję za Twoje miłe komplementy Ewuś i życzę udanego weekendu :-) Uściski!

      Usuń
  2. Prosty sposób na niebanalną dekorację. Aż mnie kusi, żeby taką zrobić. właściwe mam wszystko w domu:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Holly, skuś się koniecznie - jest na prawdę fajna. I co ważne nie trzeba dużo inwestować, ciekawy makaron na pewno się znajdzie, klej też a ozdobisz tym, co będzie pod ręką. Jesteś kreatywną osóbką, więc z pewnością powstanie coś ciekawego :-)))

      Usuń
  3. prosty kursik , mozna z dziecmi wykonać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie Tesa, dobra rada dla wszystkich mam na wspólny wieczór w kreatywnym charakterze. Myślę że dzieciaczki chętnie wykonają taką bombkę:-)))

      Usuń
  4. Inko jak zwykle u Ciebie , świetna inspiracja , super kursik i cudowny efekt końcowy !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, lubię przygotowywać kursy - może komuś coś wpadnie w oko i skorzysta z moich podpowiedzi.
      Ściskam i pozdrawiam cieplutko! :-)))

      Usuń
  5. Bardzo pomysłowa, oryginalna :) pięknie udekorowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, ślicznie dziękuję i zachęcam do skorzystania z mojego pomysłu :-))) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  6. Ale fajna i rzeczywiście prosta do wykonania :)Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo - jest bardzo prosta i w sumie nawet bez dekoracji wygląda fajnie:-))) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  7. Fajny pomysł na bombkę! Wyjątkowa ozdoba świąteczna. Dawno temu robiłyśmy z Córcią podobną techniką anioła na konkurs do przedszkola:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O anioł też wyglądałby super, może w przyszłym roku zrobię sobie właśnie anioła. Dziękuję za podpowiedź Asiu, muszę zapamiętać i spróbować :-)))

      Usuń
  8. Wow, zaskoczyłaś mnie... z tym makaronem, i z wikolem... są to rzeczy łatwo dostępne, a jakie cuda można z nich zrobić...
    BARDZO podoba mi się efekt pomalowania farbą metaliczną w kolorze miedzi... gwiazdki wyglądają jak pieczone ;) albo jak pierniki... super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko, to niby takie proste ale przyznasz że efekt całkiem fajny. Makaron okazał się być bardzo kreatywnym dodatkiem do stworzenia tej pracy. Bombka nim oklejona troszkę sobie waży więc polecam stabilny stojaczek do jej wyeksponowania :-)))

      Usuń
  9. Wspaniała praca! Podpowiedź z makaronem jest świetna:) Muszę poszperać na sklepowych półkach. Dziekuję Inko za wspaniałe inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, ale się ciesze że znalazłaś tu inspirację, wypróbuj, bo warto - efekt z pewnością Cię zadowoli :-)))

      Usuń
  10. Super:) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie, moja interpretacja tematu nie do końca była na temat ale myślę że czasem warto po prostu pokazać sam pomysł :-)))))))

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Makaronowe rozgwieżdżone niebo w mroźną zimową noc :-)))

      Usuń
  12. Fajny pomysł, świetne wykonanie :)
    Dziękuję za udział w wyzwaniu Craft Passion.

    OdpowiedzUsuń
  13. za wykorzystanie makaronu masz juæ u mnie 5+ ... wyszło zresztą bajecznie ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ki i bardzo się cieszę że doceniłaś mój pomysł :-)))

      Usuń
  14. Fantastyczna bombka. Super kurs 😃

    OdpowiedzUsuń