środa, 17 stycznia 2018

Pastelowa ramka dla Babci - KURS

Witajcie Kochani,


za kilka dni wszystkie Babcie i Dziadkowie będą mieć swoje święto. Czy ktoś z Was
ma ochotę wykonać własnoręcznie małą niespodziankę dla Babci lub dla Dziadka?
Jeśli tak - zapraszam na mój tutorial, może spodoba Wam się pomysł na szybką
 i nieskomplikowaną "eco - ramkę" z przestrzennym sercem wypełnionym pastelowymi kwiatami.

Moja wersja powstała dla Babci, ale Dziadkowi też można zrobić podobną, wystarczy zmienić kolor kwiatów a zamiast koronkowej serwetki użyć np. oryginalnych wstawek skórzanych, czy ozdoby z naturalnego sznurka, lub lnianej tkaniny :-)









ZAPRASZAM ! 

Potrzebne będą:
- ramka przestrzenna lub wieczko kartonowe od pudełka,
- 2 arkusze papieru ozdobnego formatu A4,
- kawałki papierów scrapowych w odcieniach odpowiednich dla projektu - tu można
 wykorzystać wszelkie ścinki pozostałe po wcześniejszych pracach ;-)
- biała, papierowa serwetka
- szablon serduszka wycięty z grubej tektury,
- dodatki ozdobne w zależności od upodobania np. motyle, listki, perełki itp.
- sznurek na kokardę oraz do przewiązania  zawieszki - taga,
- nożyczki, klej na gorąco lub opcjonalnie klej magic



 Pracę zaczynam od przycięcia przygotowanych ścinków
 papierów scrapowych na kwadraty 4 cm i 3 cm.
Następnie z przygotowanych kawałków wycinam kółeczka ( nie muszą być idealne)
 i rozcinam je na kształt ślimaka - jak na zdjęciu u góry.


Każdy ślimaczek zwijam w rulon zaczynając od zewnątrz w kierunku środka,
formuję kwiatuszek podobny do różyczki.
Powstały rulonik przyklejam klejem na gorąco do nasady
 kwiatu (to jest ta okrągła centralna część  ślimaka)
 i przytrzymuję palcem by klej związał.
W ten sposób wykonuję potrzebną ilość różyczek do wypełnienia
 całej powierzchni szablonu serca.



 Za pomocą szablonu wycinam serce z papieru ozdobnego  i usztywniam go doklejając pod spód warstwę grubego kartonu.  Prowizorycznie układam kompozycję kwiatową najpierw na szablonie.
Jeśli uznam że wszystko ładnie do siebie pasuje, przenoszę kolejno każdą różyczkę
 na serce wycięte z papieru ozdobnego i przyklejam do niego całą kompozycję.



 Kolejnym krokiem jest podklejenie mojej "eco-ramki" papierem ozdobnym.
Docinam 4 paski o wymiarze wewnętrznego rantu pudełka (ramki)
 oraz kwadratu do wklejenia na centralną ściankę ramki



Przygotowanymi kawałkami papierów oklejam wnętrze mojej pracy.
Ja chcę by moja ramka miejscowo pozostała w kolorze tektury ( eco) dlatego
nie zakleiłam całej powierzchni, ale Wy możecie  zrobić wszystko według uznania.


Przygotowuję zawieszkę z napisem: Kochanej Babci 
dziurkuję i dowiązuję sznurek



 Teraz nadszedł czas na utworzenie kompozycji: na środku przyklejam serwetkę
 następnie kwiatowe serce - które wcześniej podkleiłam kawałkiem tektury falistej,
 by nadać mojej pracy jeszcze więcej przestrzenności, w rogu umieszczam motyla, na szczycie serduszka - kokardę ze sznurka, miejscowo dokładam listeczki a na końcu
doczepiam zawieszkę z napisem.





Trochę zbliżeń na szczegóły pracy:


 Pastelowe kwiaty na sercu tworzą delikatną, nastrojową kompozycję


 Dekoracja jest bardzo przestrzenna i pięknie się prezentuje.


 Myślę że każda Babcia będzie wzruszona serdecznym prezentem od swoich wnucząt :-)



Właściwie na tym etapie można by było zakończyć swoją pracę, lub, jeśli ktoś woli ...



... okleić szare ranty papierem ozdobnym - dzięki temu ramka nabiera elegancji.

GOTOWE!

Moją propozycję z powodzeniem można wykorzystać również na Walentynki,
Dzień Matki, Dzień Kobiet czy jako Pamiątkę Chrztu Świętego



Mam nadzieję że Was zainspirowałam, życzę twórczej zabawy
 i pięknych efektów Waszej pracy.

Jeśli wykorzystacie mój pomysł koniecznie pochwalcie się
 zostawiając link do swojej pracy w komentarzach, przybiegnę obejrzeć.


******* 





 Rameczkę w wersji z ostatniego zdjęcia zgłaszam na wyzwania:


- 123 Scrapuj Ty - 3xS - sznurek, serce, serwetka 

http://123scrapujty.blogspot.com/2018/01/wyzwanie-108-3xs-dla-babci-i-dziadka.html



- Filigranki - Z sercem w roli głównej

http://filigranki-pl.blogspot.com/2018/01/wyzwanie-30-z-sercem-w-roli-gownej.html



- UHK Gallery - Dzień Babci i Dziadka

http://uhkgallery-inspiracje.blogspot.com/2018/01/wyzwanie-na-styczen.html


*******



Pozdrawiam cieplutko,

Inka-art



30 komentarzy:

  1. Halinko świetny ten kursik i cudny obrazek powstał. Dziękuję za kolejną inspirację :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu i cieszę się że kursik Ci się spodobał, mam nadzieję że ktoś może z niego skorzysta. Moja rameczka sprzedała się od razu, jak tylko powstała - muszę robić na szybko kolejną.
      Ściskam i pozdrawiam serdecznie :-)))

      Usuń
  2. Świetny kurs Halinko :) ja z takich różyczek dwa lata temu robiłam serduszka https://kulskowo.blogspot.com/2016/01/227-kartki-laurki-z-rozami.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulcia, świetnie Ci wyszły laurki a patent na te różyczki uważam za jeden z lepszych bez użycia specjalistycznego, scraperskiego sprzętu. Są łatwe i szybkie do zrobienia a przy tym bardzo efektowne. Bardzo lubię je skręcać. Dzięki za link do Twoich prac - wyszły ślicznie :-)))

      Usuń
  3. Bardzo fajna praca i kursik:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie,najbardziej lubię skręcać te różyczki - fajne zajęcie by uspokoić nerwy i wyciszyć się emocjonalnie. Polecam :-))) Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  4. Wspaniały kursik i wykonanie. Ja też zrobiłam serduszkowa kartke dla babci, ale z gotowych kwiatów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguniu, nie mogłam się oprzeć i z ciekawości pobiegłam popodziwiać Twoją karteczkę - jest przecudnej urody, morze kwiatów dla Babci wygląda bardzo imponująco. Moja bardziej uboga ale sprzedała się od ręki, powstanie kolejna taka rameczka dla jeszcze jednej Babci :-)))

      Usuń
    2. Halinko, Twoja z robionych kwiatuszków, a moja z gotowców. Mnie się Twoja bardzo podoba :)

      Usuń
    3. Bardzo Ci dziękuję Aguś :-)))

      Usuń
  5. Kwiatuszki "ślimakowe" - zwijane podbiły moje serce :) są rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ślicznie to wygląda Halinko! Bardzo lubię takie ślimaczkowe różyczki, są wdzięczne i efektowne. Ja już dawno nie mam ani babci ani dziadka ale sama jestem babcią więc zaczynam zbierać małe dzieła wnusi. A taką ramkę można wykorzystać na wiele okazji.
    Przesyłam serdeczne uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewcia - takie pierwsze dzieła wnucząt cieszą i wzruszają niesamowicie - to są najwdzięczniejsze skarby dla każdej Babci i każdego Dziadka. Ja też już nie mam Babci,za to moja rameczka powędruje w prezencie od wnucząt dla ich Cudownej Babci :-))) Uściski gorące :-)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za serdeczne słowa Agnieszko :-))) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. uwielbiam te kwiatuszki tak sentymentalnie - fajnie, że nadałaś im nową formę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki - postawiłam na ten typ kwiatuszków, są łatwe do wykonania dla każdego i z materiałów dostępnych pod ręką a chodziło o to żeby było przystępnie i efektownie :-)))

      Usuń
  9. Super są te zwijane kwiatki - i całość świetna, piękna kompozycja i kolory! Dziekujemy za udział w wyzwaniu na UHK Gallery :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i dziękuję za uznanie :-)))

      Usuń
  10. Nakombinowałaś się z tymi różyczkami :) Łatwiej się zwija na igle do quillingu ;) Dziękuję za zabawę na blogu Filigranek :)  

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za podpowiedź, niestety nie posiadam igły do quillingu, w moim kursiku chodziło o prosty sposób na zrobienie tych kwiatuszków bez użycia specjalistycznych narzędzi :-))) Wtedy jest bardziej przystępny dla każdego. Jestem wdzięczna za sympatyczną wizytę :-)))

      Usuń
  11. Śliczna rameczka- i fajny kurs . Dziękujemy za wspólną zabawę z 123scrapujTy

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna dekoracja. Dziękuję za udział w wyzwaniu UHK Gallery

    OdpowiedzUsuń
  13. Urocza praca, fajny pomysł :) Dziękuję za udział w wyzwaniu na blogu Filigranki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczna, delikatna ramka, na pewno się spodobała :)
    Bardzo dziękuję za udział w zabawie Filigranek i pozdrawiam serdecznie :)
    Kasia

    OdpowiedzUsuń