poniedziałek, 11 lutego 2019

Recyklomania - sztuka z odzysku

Witajcie Kochani :-)))



Dzisiaj wzięło mnie na wspomnienia związane z pasją  do "śmieciowej" twórczości  :-)
Kto z Was jest tu stałym bywalcem, zdążył się już zorientować że recykling to mój konik a prace wykonane z udziałem wszelkiego rodzaju odpadów pojawiają się u mnie bardzo często.
Należę do takich twórców, którzy są w stanie zrobić "coś z niczego" w dosłownym tego słowa znaczeniu.
Zanim wyrzucę do kosza na śmieci, zawsze próbuję znaleźć dla tej rzeczy, nowe zastosowanie, tchnąć w nią drugie życie albo spojrzeć przez tzw. "kreatywne okulary" i tak zagospodarować, by cieszyła oko zarówno Odbiorców jak i moje :-)
Często przy realizacji recyklingowych pomysłów sięgam po aparat fotograficzny i staram się uwiecznić cały proces tworzenia, by potem przygotować do niego opis krok po kroku.
Tak powstają kursy, którymi chętnie dzielę się z Czytelnikami tego bloga a od jakiegoś czasu również z Czytelnikami odwiedzającymi bloga Kwiatu Dolnośląskiego.
Dziewczyny z DT dostrzegły moją pasję przy okazji udziału w wyzwaniu, do którego zgłosiłam zegar wykonany na bazie starego talerza ( na zdjęciu poniżej).




Tak zaczęła się przygoda z cyklem RECYKLOMANIA, która od kilku miesięcy trwa nieustannie i mam nadzieję że jeszcze jakiś czas będę miała zaszczyt publikować swoje recyklingowe pomysły jako Projektantka Gościnna na blogu Kwiatu Dolnośląskiego.
Wpisy pojawiają się cyklicznie, każdego 11 dnia  miesiąca a ponieważ zamieszczam tam kursy zarówno nowe jak i takie, które warto ponownie odświeżyć - kto chce być na bieżąco, serdecznie zapraszam na stronę Kwiatu Dolnośląskiego.
Oczywiście każdy kurs jest inspiracją przygotowaną dla Was, moi Drodzy, dlatego zawsze gorąco zachęcam do korzystania i chwalenia się efektami swoich prac.

Dzisiaj pojawił się instruktaż na wykonanie przypinki - Ważki - materiałami pochodzącymi z odzysku są zużyte zamki błyskawiczne i elementy biżuteryjne z najróżniejszych świecidełek, które już mi się  trochę znudziły i postanowiłam je przerobić.


Przypinka sprawdza się idealnie, nie jest trudna ani pracochłonna - może stanowić ładną ozdobę wiosennej garderoby lub oryginalny prezent na dowolną okoliczność :-)
Jestem ciekawa, co o niej myślicie i czy dołączycie do Klubu Recyklomaniaków - zapraszam serdecznie 11 - go dnia każdego miesiąca do KD :-)))




Kochani, jako maniaczka recyklingowych tworków ciągle coś wymyślam i kombinuję - przyznam szczerze że bardzo lubię wykorzystywać potencjał drzemiący w odpadach.
Można zrobić z nich wspaniałe rzeczy zarówno praktyczne i użytkowe jak i artystyczne - zdobiące dom czy codzienny image.


Info dla wszystkich chętnych i zainteresowanych: 
- "sztuka z odzysku" znajduje się na moim blogu pod etykietą  -  RECYKLING  lub  COŚ Z NICZEGO  natomiast wszystkie instruktaże, pod etykietą - KURSY.

Dla tych Czytelników, którzy zaglądają tu od niedawna, prezentuję wybrane prace wykonane na bazie przedmiotów odpadowych - może komuś przypadną do gustu ;-)




 Przybornik z rolek po taśmach



 Bombki - bałwanki z żarówek



Świecznik z kielicha 



Ogródek ziołowy w łubiance po truskawkach


Wisior na bazie skrawków papierów scrapowych


 Kufry z kartonowych beczek




Dozownik na słodycze z rolek po taśmie



Zegar z plastikowej pokrywki, przybornik z rolek po taśmie i  plan lekcji z pudełka po kremie :-)




Tancerka flamenco ze skrawków starego swetra


Skrzynia zdobiona korkami po winie




Różyczki z papierowych ścinków



 Stojak na wakacyjną fotkę z klapka basenowego




Zegar z butelki po winie



Baranek ze sznurka do wiązania szynki i płotek z patyczków po lodach




Zając schowany w trawie - pojemnik na słodkości ze słoika po przetworach



Przybornik krawiecki ze słoiczka po konfiturach



Mam nadzieję że przekonałam Was do twórczości w duchu recyklingu :-) Jeśli poczuliście się zainspirowani - poszukajcie na moim blogu kursów i popróbujcie sami coś zdziałać.

Polecam i serdecznie zapraszam,
Inka





30 komentarzy:

  1. Ach jak miło powzdychać do Twoich recyklingowanek :) flamenco to mistrzostwo świata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Aguś - Ty już chyba wiesz że bardzo lubię takie recyklingowe kombinacje a obraz z tancerką flamenco to jeden z moich ulubionych projektów :-) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  2. Rewelacyjne pomysły! U mnie też obecnie pudełko po telefonie:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliczne to pudełeczko zrobiłaś. Dziękuję za uznanie i zapraszam do mnie częściej :-) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. No kopara mi opadła od samego oglądania :) Muszę kiedyś znaleźć czas i pobuszować w starszych postach na Twoim blogu. A ważka wyszła super, jest bardzo oryginalna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ mnie zaskoczyłaś Aniu :-))) Dziękuję bardzo, będzie mi ogromnie miło gościć Cię w moich skromnych progach - rozgość się i buszuj tu do woli :-)))
      Pozdrawiam !!!

      Usuń
  4. Jestem pod wrażeniem! Normalnie brak mi słów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło to czytać Iwonko, dziękuję że zechciałaś mnie odwiedzić a przy okazji pozostawić taki uroczy komplemencik :-))) Pozdrawiam i zapraszam tu częściej!

      Usuń
  5. Rewelacyjny ten twój recykling super prace pomysł z klapkiem bomba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Basiu, pomysł ze stojakiem na fotki powstał po wakacjach gdy został mi tylko jeden klapek. Drugiego od pary zniszczył mi pies, więc to też był powód dla którego nie chciałam zmarnować szansy na drugie życie dla tego ocalonego bucika :-)))

      Usuń
  6. Halinko świetne inspiracje . Masz super pomysły . Ta ważka jest cudowna.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie Aniu :-}}} Też bardzo lubię te przypinkę i często ją zakładam.
      Jeśli miałabyś ochotę na wykonanie podobnej - u mnie, na blogu DIY i Kwiatu Dolnośląskiego jest na nią kursik - wystarczy poszperać ;-)
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  7. Halinko, jesteś po prostu mistrzynią recyklingu! Jestem pod ogromnym wrażeniem.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Małgosiu :-) Jak dobrze że mogę dzielić się z Wami tą, dość nietypową, choć ostatnio coraz modniejszą twórczością i że znajduje ona aprobatę oraz uznanie Czytelników. To bardzo motywujące :-)))
      Dziękuję za odwiedzinki i odwzajemniam uściski!

      Usuń
  8. Niesamowite! Jestem pod wielkim wrażeniem! Kopalnia inspiracji :) Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie, ogromnie się cieszę że tu zajrzałaś i znalazłaś u mnie inspiracje. Zapraszam częściej, bardzo miło będzie gościć Cię ponownie :-)))
      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Świetne pomysły i super przydatne rzeczy stworzyłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :-))) Jeśli już coś robię, staram się by były to rzeczy zarówno dekoracyjne jak i użyteczne, choć nie zawsze uda się pogodzić razem obie funkcje :-))) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  10. Pięknie, wszystko dostało drugie życie, ale klapek basenowy to mój zdecydowany numer jeden, zdecydowany :-) Podziwiam i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Klimju :-))) Zrobiłaś mi wielką niespodziankę swoja wizytą, chętnie gościłabym Cię częściej - wpadnij ponownie, jak tylko znajdziesz chwilkę :-))) Zapraszam i pozdrawiam!

      Usuń
  11. Mi też często żal czegoś wyrzucić i jak mogę to przerabiam. Jakie super prace Halinko nam tu pokazałaś, te bałwanki z żarówek super, choć już gdzieś takie widziałam, ale stojak na zdjęcia z klapka jest dla mnie całkowitym zaskoczeniem, a jest rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Lidziu - na bałwanki z żarówek jakiś czas temu przygotowywałam tutorial dla DIY a Ty jesteś stałym bywalcem na tym blogu więc może stamtąd je kojarzysz ;-) Przyznam się Kochana że wizja na zagospodarowanie tego klapka mnie samą totalnie zaskoczyła - nie wiem skąd ja właściwie biorę takie pomysły i ci dzieje się w mojej głowie. Najważniejsze że się podobają a ja mam się z kim nimi dzielić :-)))
      Ściskam i pozdrawiam!

      Usuń
  12. Inko jesteś jedyną osobą jaką znam zarówno w wirtualnym jak i realnym świecie, która tworzy tak wspaniałe i oryginalne recyklingowe prace. Już pół roku temu pobuszowałam po Twoim blogu :)) i nie było pracy, która mnie nie zachwyciła!!! Jesteś ogromnie utalentowana, masz wielki dar tworzenia i pięknie go wykorzystujesz. Wszystkie Twoje prace recyklingowe zachwycają i za każdym razem kiedy je oglądam pojawia się w mojej głowie to samo słowo "NIESAMOWITE"!!! Z "niczego" potrafisz zrobić dzieło. Ogromnie się cieszę, że mogę Twoje wytwory podziwiać :))) Uściski kochana i idę jeszcze raz pooglądać zdjęcia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Justynko, tyle miodu nalałaś na moje serducho że po prostu odpłynęłam. Dziękuję ślicznie za każde słowo, za pozytywny odbiór, motywację i uznanie. Recykling kocham od zawsze a takiego myślenia w duchu "zrób coś z niczego" nauczył mnie mój kochany Tatuś - On też ma dar do tworzenia niesamowitych rzeczy ze zwykłych, prostych rupieci, znalezionych gdzieś zupełnie przypadkowo :-)))
      Bardzo mi miło czytać Twój komentarz i jak zawsze jestem uskrzydlona tym, co napisałaś.
      Dziękuję i cieplutko Cię pozdrawiam!

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Dziękuje Agnieszko, jest mi ogromnie miło :-)))

      Usuń
  14. Zachwycające dzieła! Podziwiam talent i Twoją pomysłowość! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Danusiu, Twoja pomysłowość to dopiero Niesamowita Bajka :-))) Też idę zaraz podziwiać do Ciebie :-))) Uściski!

      Usuń
  15. Jesteś niesamowita :) chyba nie umiałabym tak kreatywnie podejść do tematu recyclingu, uważam , że to ogromna sztuka :) naprawdę masz talent do recyclingowego myślenia :D :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Justynko, ja mam na tym punkcie kompletnego fioła i jak tylko złapię chwilkę dla siebie, najchętniej robię coś z moich recyklingowych szpargałów, które namiętnie chowam po kątach :-))) A ile radochy jest przy okazji, tego nie da się opisać :-)))
      Pozdrawiam i mocno ściskam!

      Usuń