środa, 19 września 2018

Błękitny Anioł


Witajcie Kochani :-)



Tegoroczny piękny i słoneczny wrzesień nastraja mnie już trochę jesiennie. Co prawda ciepłych dni mamy na razie pod dostatkiem ale wokół wyraźnie da się odczuć pierwsze oznaki przemijającego lata. Na warzywnych straganach od dawna królują dynie i jesienne odmiany grzybów, w ogródkach i sadach prace porządkowe oznajmiają koniec okresu wegetacji roślin. Drzewa zaczynają gubić pierwsze kolorowe liście a my pomału rozglądamy się za cieplejszą garderobą, bo poranki i wieczory stają się coraz chłodniejsze i mgliste.
Małymi kroczkami i nieśmiało wkrada się w nasze życie jesienna aura a z nią również ... jesienne inspiracje.

Taka też jest moja dzisiejsza praca - choć jeszcze słoneczna to jednak z przewagą jesiennych barw. Obrazek powstał na podłużnej desce, posiada elementy ręcznie malowane oraz wypukłe wzory wykonane przy pomocy maski i pasty strukturalnej.
Jest złoto, odcienie żółci przechodzącej w brązy i czerwienie, jest kontrastujący błękit i trochę zieleni czyli prawie wszystkie jesienne barwy.

Do wykonania pracy zainspirował mnie temat zaproponowany przez Justynkę, która wcieliła się w tym miesiącu w rolę  Gościnnej Projektantki na blogu Szuflady. Czekałam niecierpliwie na propozycję oraz śliczne inspiracje, wiedziałam że z wielką przyjemnością wezmę udział w wyzwaniu Justynki,  niezależnie od tego jak wysoko postawi poprzeczkę i jaką technikę zaproponuje :-)))

"Wrześniowy Las" - do takiego tematu tworzymy prace na to wyzwanie. Jest idealny, obszerny i dający duże pole do popisu dla prawie każdej techniki rękodzielniczej oraz bardzo "na czasie".

Tym razem postanowiłam wykonać pracę na drewnie, to było takie moje pierwsze skojarzenie związane z lasem i drzewami.  Namalowałam zamyśloną Anielicę odpoczywającą pod rosochatym drzewem, którego koronę zdobią kolorowe liście. Barwy jesieni dominują i tworzą naturalny klimat. Schemat ciepłej palety kolorystycznej przełamuje błękit szaty i skrzydeł Anielicy oraz poświata na jej twarzy i dłoniach.
W realu kolorystyka jest bardziej intensywna i cieplejsza, obrazek został pokryty lakierem, który podczas fotografowania odbija naturalne światło, co powoduje że barwy stają się wyblakłe i rozmyte.
Chciałam nieco rozświetlić pracę, w tym celu użyłam pasty strukturalnej i przy pomocy maski o kształcie rozety naniosłam w dwóch miejscach złote akcenty.


 Zapraszam do obejrzenia zdjęć:



























Praca inspiruje w Art-Piaskownicy - dzisiaj ruszył nowy - mixed mediowy cykl wyzwań. Na początek pobawimy się pastami strukturalnymi, kto chętny i ciekawy, serdecznie zapraszam na bloga po wytyczne i zachęcam do udziału w wyzwaniu :-)))



Zgłaszam swoją pracę na wyzwania:

- Szuflada - Wyzwanie Gościnnej Projektantki - "Wrześniowy las"

http://szuflada-szuflada.blogspot.com/2018/09/wrzesniowe-wyzwanie-goscinnej.html



- CraftArt -  @sklepcraftart  Kreatywne Pojedynki - wyzwanie # 19 Graj w kolory - Ochra

#kreatywnepojedynki #wyzwanie23 #grajwkolory #gramwżółty






https://www.craftart.com.pl/pl/blog/Kreatywne-pojedynki-Wyzwanie-19-Graj-w-kolory-OCHRA/304







- Studio 75 - Wyzwanie #7

http://studio75pl.blogspot.com/2018/09/wyzwanie-7-challenge-7.html



Moi Drodzy, na dzisiaj to już wszystko, mam nadzieję że jesienny nastrój mojego wpisu nie zepsuł Wam dobrego samopoczucia :-)  A jeśli troszeczkę .... to głowa do góry, lato jeszcze trwa, nacieszmy się ciepłym wrześniem jak najdłużej, może Matka Natura okaże się łaskawa i przyniesie również ciepłą i łagodną zimę. Jako potworny zmarzluch nie miałabym nic przeciwko :-)))



Zatem trzymajcie się cieplutko i do zobaczenia niebawem.
Inka




45 komentarzy:

  1. Praca jest zachwycająca!!!Wspaniałe kolory:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu, bardzo się cieszę ze Ci się podoba :-)))

      Usuń
  2. Przepiękny!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wzorki dodają pracy dużo uroku!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie Agnieszko, złota pasta strukturalna należy do moich ulubionych mediów, zawsze daje ciekawe efekty :-)))

      Usuń
  3. Praca jest piękna, ja lubię takie klimaty !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, ślicznie dziękuję i pozdrawiam słonecznie :-)))

      Usuń
  4. Cudna ta Anielica, świetnie skomponowane tło i te reliefy z pasty strukturalnej jak "wisienka na torcie", naprawdę bardzo tu pasują :) Kolory rzeczywiście takie ciepłe i klimatyczne jak złota polska jesień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Aniu, pierwotnie miło być bez reliefów ale czegoś mi brakowało w tej pracy - więc je dodałam i teraz jest o wiele lepiej :-)
      Kolorowo jest - przyznaję - ale tak wygląda nasza polska jesień i "Wrześniowy las" :-))) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  5. Jeśli ją sama narysowałas to czapki z głów!!! zachwycam się, zachwycam... :) złote relify koronkowe to fantastyczne wykończenie pracy :) taka wisienka na torcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej jak mi miło, Aguś:-))) Już trochę poznałaś moje prace i cieszę się że jeszcze mam Cię czym zachwycić - na prawdę :-)))Bo przecież towarzyszysz mi tu od dłuższego czasu i widziałaś już chyba wszystkie techniki, w których tworzę więc Twoja dzisiejsza opinia jest dla mnie zaszczytem! Dziękuję z całego serca - dodałaś mi skrzydeł:-)))

      Usuń
  6. Jest przepiękny! Naprawdę jestem pod wrażeniem, piękny anioł, piękne kolory, po prostu cudowny *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło powitać Cię w gronie Obserwatorów, rozgość się i czuj jak u siebie :-))) Dziękuję za przemiły komentarz, Ogromnie się cieszę że moja praca przypadła Ci do gustu :-))) Pozdrawiam i zapraszam tu ponownie!

      Usuń
  7. Ooooo rany, ale on jest cudny. Prześliczna praca ate efekty z pasty strukturalnej są zachwycające.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agunia, dziękuje z całego serducha. Ta pasta w rzeczywistości wygląda dużo lepiej niż na fotkach, przepięknie błyszczy gdy pada na nią światło pod odpowiednim kątem :-))) Wtedy efekt jest jeszcze lepszy. Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  8. Piękna, choć nostalgiczna praca.:) Pasta strukturalna nadała blasku. Inko podziwiam Twój talent malarski - śliczna anielica. Pozdrawiam milutko!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, jesień to również nostalgia, zadumanie na twarzy Anielicy też kojarzy się z nostalgią. Cóż taka pora roku to i taki nastrój - przynajmniej u mnie. Ale dopóki będzie słońce i ciepełko - będzie dobrze :-))) Dziękuję za uznanie i miłe słowa, również serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  9. Zachwycająca praca! Anioł jest taki cudowny! Można się wpatrywać godzinami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie mi miło - dziękuję pięknie za uznanie i odwiedzinki :-))) Zapraszam tu ponownie!

      Usuń
  10. Bardzo stylowa, klimatyczna praca! :) Pięknie dopracowana, we wspaniałej kolorystyce, wszystko ze sobą tak cudnie gra...
    Podziwiam talent! SUPER Ci to wyszło!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie Justynko, choć cała praca zawiera mnóstwo kolorów (ja to akurat lubię :-)) to sama postać Anioła jest nostalgiczna i stonowana - takie zderzenie dwóch wątków wydało mi się ciekawe i nastrojowe. I jak na początku miałam wrażenie że trochę "przeholowałam" z paletą kolorystyczną, tak teraz uważam że to był trafny wybór. Wszak jesień ubiera naturę w iście kolorowy strój :-)))
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  11. Przepiękny anioł Halinko :) mnie Twój wpis nie zepsuł nastroju,wręcz przeciwnie... Twój anioł napełnił mnie optymizmem w tym trudnym dla mnie czasie... dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Uleńko - Twój komentarz ujął mnie za serce, cokolwiek trudnego przeżywasz - wspieram Cię duchowo najmocniej jak tylko na odległość można. Chciałabym bardzo by taki Anioł przysiadł przy Tobie, utulił oraz napełnił optymizmem. Uleńko życzę by "trudne" zmieniło się jak najszybciej na "łatwiejsze" i wszystko u Ciebie układało się pomyślnie! Dziękuję że podzieliłaś się ze mną swoimi wrażeniami na temat tej pracy. Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
    2. Dziękuję Halinko za takie piękne słowa, oby tak się stało

      Usuń
  12. Przepiękna praca. Taka nostalgiczna ale w pozytywnym znaczeniu. Delikatne złote zdobienia pięknie komponują z całością.
    Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Amuszka, jestem wdzięczna za każde Twoje dobre słowo, które sprawia że i mnie wyrastają skrzydła ( no może nie anielskie) ale unoszą mnie w twórczej przestrzeni :-))) Pozdrawiam milutko!

      Usuń
  13. Przepiękny anioł, taki jakby zasłuchany w opowieści lasu...a to chyba dobre opowieści,
    bo bardzo pozytywna energia bije z tego obrazu. Świetna praca!
    Pozdrawiam cieplutko i powodzenia w wyzwaniach Ci życzę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej Karolinko, jak pięknie to ujęłaś w słowa, bardzo mi miło za tak wyjątkową opinię. Ślicznie Ci dziękuję i odwzajemniam pozdrowienia :-)))

      Usuń
  14. cudnie i w takim nostalgicznym klimacie! uwielbiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę Basiu, tyle dobrych, pozytywnych słów sprawia zarówno dużą radość jak i chęć do dalszej twórczej pracy. Dziękuję pięknie :-)))

      Usuń
  15. Halinko, piękny zadumany Jesienny Anioł, przytulony do drzewa przygotowującego się na nadejście zimy. Twoja praca ma w sobie coś z klimatu Gustava Klimta.
    Też jestem strasznym zmarzluchem:)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz Małgosiu, teraz też to widzę - kolorystyka i rodzaj zdobień rzeczywiście trochę przypominają styl Klimta - ale to zupełny przypadek. Gdybyś o tym nie wspomniała, nie wiem czy sama kiedykolwiek dopatrzyłabym się podobnych cech. Klimt to wielki artysta, więc nawet nie śmiem porównywać swoich prac do jego wybitnych dzieł sztuki!
      Niemniej jednak Tobie bardzo dziękuję za tak przemiłe skojarzenie - jestem tym zaszczycona :-))) Uściski i mnóstwo ciepłeka jak najdłużej życzę :-)))

      Usuń
  16. Droga Inko, przede wszystkim dziękuje za udział w moim wyzwaniu :)) Jest mi bardzo miło, że zgłosiłaś swoją pracę :))). A skoro wspomniałam o Twojej pracy, to gdyby moja klawiatura miała możliwość wstawiania serduszek to w tym komentarzu dałabym ich sto! Wspaniały anioł, w magicznym wrześniowym lesie! Barwy, złote elementy, sama postać - wszystko piękne...; brakło mi dalej słów więc idę znowu pooglądać te cudowne zdjęcia. Moc uścisków!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko, nie mogłabym przejść obojętnie obok Twojego wyzwania. Miałam tylko pewne obawy czy technika nie będzie dla mnie niedostępna, bo szyciowo to u mnie trochę kiepsko - ale i na to się szykowałam :-))) Poważnie!. Dziękuję Ci za ten inspirujący temat - jesień kocham przede wszystkim za przepiękną, ciepłą kolorystykę bo jako pora roku sama w sobie nie należy do moich ulubionych ;-)
      Jest mi ogromnie miło czytać Twoje komplementy a sto serduszek widzę między wierszami, nie musisz ich mieć na klawiaturze, kiedy czytam - one same pojawiają się w każdym Twoim komentarzu:-))) Pozdrawiam i mocno ściskam!

      Usuń
  17. Aż mi dech zaparło z wrażenia. Pod koniec tamtego roku poczułam potrzebę posiadania anioła, na którego mogłabym spojrzeć i poczuć spokój i nadzieję. Podejrzałam u koleżanki rzeźbę anioła- cudną po prostu i zamówiłam taką. Jednak Pani która miała dla mnie taką zrobić pochorowała się poważnie i nic z tego nie wyszło. Twój Anioł znów poruszył we mnie tą tęsknotę. Jest przepiękny!!!! Pozdrawiam Halinko serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniczko, ślicznie Ci dziękuję za przemiłe słowa. Rzeźbiarzem to może nie koniecznie jestem ale namalować Anioła zawsze dla Ciebie mogę;-) Jeśli w takiej postaci sprawi Ci radość, poczujesz spokój i nadzieję - to zawsze śmiało możesz na mnie liczyć :-))) Jestem tu po to, by tworzyć dla Was - to dla mnie wielki zaszczyt i moja pasja. Dziękuję i moc uścisków przesyłam.

      P.S.
      Zapraszam: inka-art@wp.pl

      Usuń
  18. Piękny Anioł. Cudowna kompozycja! Dziękują za udział w wyzwaniu CraftART

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, dziękuje za uznanie i przesympatyczną wizytę. Pozdrawiam :-)))

      Usuń
  19. Beautiful painting and composition in general! Thank you for sharing with us in Studio75!

    OdpowiedzUsuń
  20. Gorgeous painting! Thanks for joining us at Studio75 challenge!

    OdpowiedzUsuń
  21. Anioł w pięknym klimacie ...cudowna jesień! Dziękuje za udział w wyzwaniu Studio75. Pozdrawiam -Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, ogromnie mi miło, dziękuję za wizytę i komentarz. Pozdrawiam cieplutko! :-)))

      Usuń