czwartek, 21 września 2017

Lustro w stylu vintage

Witajcie Kochani,


dzisiaj pokażę Wam drewniane lustro zdobione techniką decoupage.
Zdaję sobie jednak sprawę że w dobie mody na urządzanie wnętrz w zimnym i zachowawczym stylu skandynawskim nie każdemu przypadnie do gustu taka ozdoba mieszkania. A ja kocham styl retro, vintage i schabby chic, uwielbiam przedmioty z duszą i postarzane wyroby. Lubię targi staroci i rzeczy nadszarpnięte zębem czasu, takie - wyjęte z "kuferka babci".
Moje lustro dostało drugie życie, jakiś czas temu sprezentowała mi je Koleżanka w dobrej wierze że uda się jeszcze z niego coś wykrzesać. Ucieszyłam się ogromnie bo to świetny prezent, przyznacie że lustro z wyciętym słońcem wygląda bardzo oryginalnie. Ja jestem nim zachwycona!
Pomyślałam że fajnie będzie wyglądało w lekko francuskim, starym stylu. Zaczęłam pracę od przeszlifowania i zabezpieczenia całości primerem, następnie w ruch poszła farba podkładowa w kolorze starego złota, którą potraktowałam miejscowo świecą i nałożyłam drugą warstwę farby w kolorze bieli antycznej a następnie  przeszlifowałam gruboziarnistym papierem ściernym - dzięki czemu na powierzchni powstały dość mocne i gęsto umiejscowione przecierki. Na tak przygotowane tło nakleiłam motywy serwetkowe - stary samochód, balony w kwiatowe wzory, damę w delikatnej różowej sukience. Jest też kremowa różyczka i różnego rodzaju motywy roślinne oraz szare, antyczne rozety.

Zapraszam do obejrzenia zdjęć mojego lustra w nowej stylizacji ;-)









Lustro spróbuje swoich sił w wyzwaniu trwającym na blogu sklepu Craft Art

https://www.craftart.com.pl/pl/blog/Kreatywne-pojedynki-Wyzwanie-7-Vintage-Stories/222

W wyzwaniu Art - Piaskownicy: Baloniku mój malutki


http://art-piaskownica.blogspot.com/2017/08/temat-baloniku-moj-malutki.html


 oraz w wyzwaniu Towarzystwa Dobrej Zabawy - drewno

http://tdz-wyzwaniowo.blogspot.com/2017/09/wyzwanie-22-drewno.html


A Wy lubicie taki styl czy wolicie raczej nowoczesne rozwiązania w swoich mieszkaniach.
Jestem bardzo ciekawa opinii na ten temat, piszcie proszę, krytykujcie, jeśli Wam nie przypadnie do gustu - wszystkie komentarze mile widziane.

Dzisiaj już wszystko, za kilka dni pojawi się nowa praca w zupełnie innej tematyce - zaglądnijcie do mnie - zapraszam serdecznie :-)))

Pozdrawiam wszystkich bardzo cieplutko i dziękuję za Wasze odwiedzinki i pozostawione komentarze.

Inka

49 komentarzy:

  1. Fantastyczne !!! niepowtarzalne :) Nie moge się napatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aguś, ja też je lubię - to zdecydowanie mój klimat :-) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  2. Jeśli chodzi o moje gusta, nie lubię otaczać się przedmiotami zbyt "udekorowanymi", choć nie przeszkadza mi sie takimi zachwycać- zwyczajnie -podobają mi się :) Styl mocno "surowy", też nie dla mnie, bo taki " bez duszy"....Lustro, które nam dziś przedstawiasz, ma harmonię i w żadną stronę nie jest przesądzone. Spokojne w kolorystyce tło z delikatnym pazurem drobnych zdobników. Sam kształt ramy juz jest ciekawy :)Jest ok. Pozdrawiam . Urlop mam troszkę deszczowy, ale fantastyczny spokój i cisza:) Grzyby, ryby, spacery..... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie Iwonko, dużo się na nim dzieje ale o ten efekt właśnie mi chodziło - chciałam stworzyć francuski klimat przedmiotu ze staroci. Chciałam żeby wyglądało jak lustro po przejściach, zniszczone i odrapane z farby z nieco wyblakłymi obrazkami i pobudzoną kurzem powierzchnią. Chyba się udało :-)
      Szkoda że trafiłaś na taką deszczową aurę podczas urlopu, ale jeśli masz w planach grzybobranie - to z pewnością będzie udane :-) Dziękuję ślicznie za odwiedzinki i więcej słoneczka życzę :-)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Sorki za podwójny komentarz. Wszystko dlatego, że piszę z telefonu. Co do urlopu. Nie jest najgorzej. Nie jest zimno, a ze troszke pada..nic nie szkodzi :)Grzybów dużo, a na rower mam kurtki deszczówki;) Po powrocie opiszę wszystko na blogu. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Halinko piekne to lustro , zdobienia wyszły rewelacyjnie , takie w sam raz , nie przesadzone. Zdecydowanie nie przepadam za zimnym surowym stylem , ale też nie przepadam za "cieknącym " złotem . Styl vinatge lubię chyba najbardziej .
    Szkoda że nie zrobiłaś fotki "przed"
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, fotka przed może i przydałaby się ale niestety nie pomyślałam o tym zaczynając swoją pracę. Byłam tak pochłonięta tworzeniem tego klimaciku że chciałam jak najszybciej przykleić wszystkie elementy, które tu zaplanowałam żeby koncepcja mi nie "uciekła" - po prostu zatraciłam się w tym co robię :-) Ot cała ja :-)))Pozdrawiam cieplutko - nie ma słońca za oknem więc patrzę na swoje lustro!

      Usuń
  5. Twoja praca bardzo mi sie podoba chociaz nie pasje do mojego stylu to lubie ogladac takie prace u innych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu, bardzo cenię szczere komentarze - wiem że preferujesz inny styl ale cieszę się że moja praca jest godna tego, by na niej oko zawiesić :-))) Pozdrawiam z całego serca!

      Usuń
  6. podoba mi się takie rozwiązanie u kogoś, w domu preferuję łączenie szkła z metalem lub surowym drewnem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i uważam że idealnie jesteśmy zestawieni jeśli chodzi o różnorodność gustów - nie może wszystkim podobać się to samo - wtedy byłoby bardzo nudno - prawda? A szkło z metalem lub drewnem też jest fajnym połączeniem :-)))

      Usuń
  7. Bardzo oryginalnie ozdobiłaś to lustro.Prezentuje się na prawdę fantastycznie!!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo - moje lustro jest namiastką tego, czego w ostatnich dniach aura nam oszczędza - słoneczko teraz świeci na mojej komodzie tyle tylko, że ciepła nie daje, grzeję się przy kaloryferze :-) Ciebie pozdrawiam bardzo cieplutko :-)))

      Usuń
  8. Szczerze mówiąc, mnie odpowiada zarówno styl skandynawski jak i vintage ;) wszystko zależy od projektu, kolorów, dodatków... I jedno i drugie ma dla mnie swój urok :)
    To, co stworzyłaś jak dla mnie jest... rewelacyjne :) Pomimo wielu różnych wzorów zgrałaś wszystko doskonale. Wzór wyciętego słońca bardzo mi się podoba. No i te szczegóły - widać, że elementy są świetnie wtopione w całość, cudeńko! :)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło czytać Twoje pochwały, Justynko, ja wolę zdecydowanie styl vintage chociaż skandynawski nieraz też do mnie przemawia - zwłaszcza jeśli chodzi o elementy dekoracyjne, bo surowe, uporządkowane i zimne wnętrza raczej nie są w moim guście, po prostu brak w nich ciepła i przytulności. Dziękuję ślicznie za dobre słowo i przesyłam pozdrowienia:-)))

      Usuń
  9. Ajjj ale cudne! Patrze i patrze i napatrzyc sie nie moge.... Powodzenia w wyzwaniach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, bardzo mi miło że podoba Ci się taki styl, też go lubię chociaż tak, jak napisałam wyżej, niezbyt pasuje do dzisiejszych standardów :-))) Ale ja jestem niestandardowa :-)))
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  10. To rzeczywiście styl, który nie wszędzie pasuje i nie każdy go lubi. Lustro samo w sobie jest unikatowe i oryginalne. Niewątpliwie dałaś mu Halinko drugie życie i duszę. Podobają mi się subtelne przecierki, wygląda to bardzo efektownie. Wyszło ślicznie, gratuluję pomysłu i życzę Ci powodzenia w wyzwaniach.
    Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Ewcia, całkowicie przyznaję Ci rację, niemniej jednak ja go lubię i często właśnie w technice decu wykorzystuję takie zdobienia. Pozdrawiam cieplutko :-)))

      Usuń
  11. takie piękne, lustrzane słoneczko rozświetli i rozchmurzy nawet szare, smutne dni, jakie mamy ostatnio:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak Asiu, u mnie słoneczko świeci i w dzień i nocą też :-))) Pozdrowienia i uściski!

      Usuń
  12. Twoje lustro miało wyjątkowe szczęście. Obdarowałaś go pięknym wyglądem.
    Śliczna kolorystyka i przecierki .Nasze upodobania stylu są bardzo podobne.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ piękne komplementy mi sprawiłaś podczas swojej sympatycznej wizyty, dziękuję Ci ogromnie za uznanie i cieszę się że mam bratnią duszyczkę w kwestii gustu. Pozdrawiam cieplutko :-)))

      Usuń
  13. Fajne, znam te serwetki, właśnie robię skrzyneczkę z samochodem:) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale fajnie, prawda że ten samochód ma w sobie coś urzekającego i stylowego? Dziękuję za sympatyczną wizytę i serdecznie pozdrawiam :-)))

      Usuń
  14. Pięknie wygląda to lustro. Można z uśmiechem rozpocząć dzień. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, ogromnie się cieszę że przypadło Ci do gustu :-)))

      Usuń
  15. Piękne lustro. Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo pomysłowe i imponujące, robi wrażenie ;) Dziękuję z udział w wyzwaniu Art - Piaskownicy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie wyszło ci to lustro :) Powoli staję się twoją coraz większą fanką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Emi to bardzo, ale to bardzo miłe i budujące :-)))

      Usuń
  18. No nie każdy lubi taki styl.A ja tam kocham:)Lubię vintage,shabby chic,retro,wszystko co ma swoją historię,duszę,lubię przedmioty,w których łatwo dostrzec ślady przeszłości,takie,jak to ładnie powiedziałaś, "z kuferka babci".
    Fajne uczucie,gdy daje się niechcianym przedmiotom drugie życie,prawda?To lustro miało szczęście,że trafiło do Ciebie:)Jest tak piękne!!!Porywa swoim francuskim urokiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Adeczko, długo myślałam jaki styl mu nadać i ostatecznie postawiłam na vintage - też go kocham i lubię tworzyć rzeczy z duszą:-))) A z prezentu byłam zachwycona, ja nigdy nie chciałabym pozbyć się takiego lustra, w którym odbija się słońce :-)))

      Usuń
  19. Urzekające. Dziękuję za udział w wyzwaniu TDZ

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie wystylizowane lustro.
    Dziękuję za Twój udział w wyzwaniu Towarzystwa Dobrej Zabawy :)
    Pozdrawiam, Agnieszka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i dziękuję za przemiłe odwiedzinki :-))) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  21. Очень оригинальное решение для зеркальной рамы. Такой дизайн делает любую вещь уникальной и неповторимой. Состаривание очень подходит к вашей работе. Спасибо от блога ТДЗ.
    С теплом . Елена.

    OdpowiedzUsuń
  22. świetna praca, dodatkowo na plus przemawia, że to nietypowy projekt, dziękuję za zabawę z TowarzystwemDobrejZabawy, pozdrawiam serdecznie Magda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci ślicznie za taką fajną ocenę mojej pracy, pozdrawiam cieplutko :-)))

      Usuń
  23. Śliczna i niepowtarzalna praca, dziękuję za udział w zabawie z TDZ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło, dziękuję i serdecznie pozdrawiam :-)))

      Usuń