piątek, 5 stycznia 2018

Czas na morską opowieść


Ahoj,


zobaczcie w jakim fajnym klimacie udało mi się zrobić zegar ze spłaszczonej butelki po winie. Specjalnie do tego projektu wybrałam butelkę ze szkła bezbarwnego, którą stopiłam w piecu do ceramiki, by nadać jej płaski kształt. Wewnątrz, pomiędzy warstwami ścianek zostały zamknięte małe pęcherzyki powietrza, co idealnie pasuje mi do projektu będącego obrazem z podwodnych głębin morskich.
Butelkę ozdabiałam techniką odwróconego decoupage - dekoracja znajduje się jakby za szkłem, czyli od tylnej strony płaskiej butelki, tam, gdzie jest zamocowany mechanizm zegara.
Na ostatnim zdjęciu widzicie do jak płaskiej formy udało się stopić dużą butelkę po winie ;-) grubość ok. 6 mm  - niesamowite, prawda?

Butelka inspiruje dzisiaj na blogu DIY - nasz kreatywny zespół chce pokazać Wam, w jaki sposób można wykorzystać przedmioty, które najczęściej lądują w koszu na śmieci, jak również zachęcić Was do wspólnego tworzenia.
Postanowiłyśmy nadać takim rzeczom nowe życie i  zachęcić do tego również Was. Kochani, jeśli jesteście ciekawi naszych pomysłów, zapraszam do odwiedzin bloga DIY i do śledzenia naszej comiesięcznej edycji postów poświęconych recyklingowi.


















Po szczegóły naszego projektu zapraszam na stronę DIY - tam znajdziecie wszelkie informacje ;-)

A moja praca leci na wyzwania:

- w ScrapAndMe - Co mi w duszy gra

https://blogscrapandme.blogspot.com/2018/01/co-mi-w-duszy-gra-wyzwanie-40.html




 w Tricsart  - Nie wyrzucaj - wykorzystaj - recykling mam już we krwi - to wyzwanie jest dla mnie idealne, żałuję bardzo że można zgłosić tylko jedną pracę :-(


http://tricksartist.blogspot.com/2017/12/challenge-62017.html

Zegar to prezent pod choinkę dla "wilka morskiego" - dlatego idealnie się wpisuje w temat wyzwania Kwiatu Dolnośląskiego - Prezenty (z) ręcznie zrobione

http://www.kwiatdolnoslaski.pl/2018/01/wyzwanie-styczniowe-prezenty-zrecznie.html


Pozdrawiam cieplutko i życzę udanego weekendu,

Inka


36 komentarzy:

  1. Już podziwiałam na blogu DIY ... i co tu mówić lub pisać ... piękna , pomysłowa praca .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej ale miło że zaglądnęłaś też do mnie by zostawić takie krzepiące słowa - to uskrzydla - dzięki wielkie Bogusiu :-)))

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Uwielbiam robić zegary, zwłaszcza te z butelek - są oryginalne a na żywo wyglądają dużo lepiej :-))) Pozdrawiam Cię gorąco :-)))

      Usuń
  3. Niesamowita przemiana butelki. Cudny zegar :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że Ci się podoba taki nietypowy sposób na zmontowanie zegara - są fajne i cieszą się powodzeniem co mnie bardzo motywuje :-)))

      Usuń
  4. Butelka jest genialna, Miałas świetny pomysł na ten zegar no i dostępny piec . Aż się wierzyć nie chce, że można tak spłaszczyć butelkę. Odwrócony decoupage wyszedł cudownie. Fajnie by wygladał taki zegar w nadmorskiej tawernie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu, choć Twoje pomysły na butelki też są fantastyczne - oglądałam i podziwiałam :-))) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję że tak chętnie bawisz się z nami na blogu DIY :-)))

      Usuń
  5. Pomysł na taki zegar jest super:) a wykonanie wprost rewelacyjne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Natalia - zegary to mój konik, od nich zaczęła się moja przygoda z rękodziełem :-)))

      Usuń
  6. Halinko, rewelacyjna praca!
    Wspaniale inspirujesz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko, zegary to jedne z moich ulubionych prac na zrecyklingowanych butelkach :-)))

      Usuń
  7. Zachwycająca i nietuzinkowa praca Halinko! Żałuję, że nie mam możliwości spróbować zrobić coś podobnego.
    Przesyłam serdeczne uściski i życzę Ci miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Ewcia, jest mi ogromnie miło że za każdym razem tak miło oceniasz moje butelkowe zegary. Pozdrawiam cieplutko :-)))

      Usuń
  8. Wow! Wspaniałe! Podziwiam za ogrom pracy... :) wyszło rewelacyjnie :) Bardzo oryginalny zegar.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Justynko, pracy jest sporo ale dla efektu warto poświęcić czas i umiejętności. Oczywiście na zdjęciu efekt jest marny - w realu wyląda o niebo lepiej :-)))

      Usuń
  9. Piękna praca .Coś niesamowitego ,pierwszy raz widzę tak odmieniona butelkę .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Grażynko, bardzo mi miło jeszcze czymś tu zaskoczyć moich Gości - we wcześniejszych postach już prezentowała zegary zrobione w ten sposób. Powstało ich u mnie dość sporo. Z pewnością jeszcze nie jeden taki Wam tu zaprezentuję :-)))

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie i również dla Ciebie serdeczne pozdrowienia i wszystkiego dobrego na Nowy Rok :-)))

      Usuń
  11. No proszę, jakie cudo można zrobić z butelki. Zwykła, już niepotrzebna butelka dostaje nowe życie. I to jakie życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie - właśnie taki recykling bardzo lubię robić - niezwykły i zaskakujący swoją formą :-))) Pozdrawiam cieplutko :-)))

      Usuń
  12. Już zegar podziwiałam na blogu DIY. Jest piękny, nietuzinkowy. Gratuluję Inko pomysłu i wykonania. Ale do tego projektu potrzebny piec, nie mniej bardzo mnie zainspirowałas:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Aniu, pracę trzeba zacząć od doprowadzenia butelki do stanu spłaszczenia - a potem to już sama frajda z przewiercaniem szkła na wylot i ozdabianiem. Uwielbiam robić te zegary :-))) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  13. Świetny pomysł! Piękny zegar :) Dziękujemy za udział w naszym wyzwaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie - recykling to mój prawdziwy konik. Bardzo fajny temat wyzwania, daje ogromne możliwości - pozdrawiam serdecznie :-)))

      Usuń
  14. Aż chciałoby się taki mieć :) Dziękuję za udział w wyzwaniu Tricksart!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robię takie na zamówienia więc nie ma żadnego problemu - jeśli coś potrzeba wykonać, chętnie się podejmę;-) Dziękuję za sympatyczne odwiedzinki i serdecznie pozdrawiam :-)))

      Usuń
  15. Uwielbiam wszelkiego rodzaju recykling. Dziękuję za udział w wyzwaniu Kwiatu Dolnośląskiego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem fanką wszelkiego rodzaju recyklignu, uwielbiam wykorzystywać w swoich pracach rzeczy z odzysku :-))) Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
  16. Świetna ta butelka:)Dziękujemy za udział w wyzwaniu S&M :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czad! Świetny efekt. Dziękujemy za udział w wyzwaniu Kwiatu Dolnośląskiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj bardzo się cieszę - uwielbiam robić zegary z butelek :-)))

      Usuń
  18. Bardzo oryginalny zegar. Strasznie mi się podoba. Dziękuję za udział w wyzwaniu na blogu Kwiatu Dolnośląskiego. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedna z moich ulubionych form połączenia recyklingu z funkcjonalnością i praktyką :-))) Dziękuję ślicznie za przemiły komentarz:-))) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń