sobota, 8 czerwca 2019

Kraków - moje magiczne miasto :-)


Witam weekendowo :-)))


Jako rodowita Krakowianka, bardzo mocno związana ze swoim miastem oraz jego niepowtarzalnym klimatem, kulturą, folklorem i bogatą historią, zostałam w tym miesiącu gospodynią kolejnego z wyzwań prowadzonych na blogu Art-Piaskownicy :-)
Kto z Was jest częstym bywalcem w Piaskownicy, z pewnością już się domyśla że mój dzisiejszy wpis nawiązuje do cyklu tematycznego "Podróże małe i duże".
W tym miesiącu zachęcamy Was do odwiedzin Krakowa i okolic regionu krakowskiego :-)))

Do tego wyzwania przygotowałam dwie prace inspiracyjne - pierwsza z nich została przygotowana na palecie malarskiej i przedstawia oczywiście samo serce Krakowa, miejsce magiczne i wyjątkowe pod wieloma względami - Rynek Krakowski :-)))

































Moja druga propozycja jest związana z naszym rodzimym folklorem i tradycjami regionalnymi.
Nazwana przeze mnie "Krakowianką", bombka styropianowa - została ozdobiona tkaninami, koronkami i wstążkami a jej stylizacja nawiązuje do kobiecego krakowskiego stroju ludowego :-)))
Te bombki już znacie, ale chcę Wam zaprezentować kolejną do kolekcji.  Bardzo lubię je tworzyć, bo pięknie oddają nasz regionalny, krakowski klimat ;-)







A jak Kraków zainspiruje Was? Pokażcie, co Wam w duszy gra i co podpowiada serce, zaprezentujcie swoje pomysły na wykonanie prac do tematu: 


http://art-piaskownica.blogspot.com/2019/06/podroze-mae-i-duze-krakow-i-okolice.html





Serdecznie zapraszam do licznego udziału w naszym wyzwaniu, życzę wspaniałych, kreatywnych pomysłów oraz powodzenia i wygranej :-)))


Pozdrawiam ze słonecznego i gorącego Krakowa!!!
Inka

31 komentarzy:

  1. Ta paleta jest swietna! Oddaje klimat artystycznego Krakowa! Pozdrawiam, równiez z Krakowa!
    PS.Słonka to tu dzis nie brakowalo;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu, mnie też skojarzyła się ze światem krakowskich artystów i mistrzów pędzla :-))) A jest "ci" u nas sporo talentów, oj sporo!!! ;-)))
      Pozdrowienia i życzę troszkę chłodu w ten upalny czas :-)))

      Usuń
  2. Paleta jest cudna.
    Chciałabym odwiedzić Kraków, po raz kolejny i wrócić do domu z taką pamiątką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ślicznie i serdecznie zapraszam na wycieczkę do Krakowa - o tej porze roku jest tu najpiękniej :-))) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Inko ta paleta jest niezwykła!! Super miałaś pomysł, aby oddać artystyczną duszę Krakowa!! Te pędzle wyglądają wspaniale, to taka "kropka nad i" Twojej pracy. Jestem całością zachwycona!!! Buziaki i uściski z równie gorącej Warszawy :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko, widzę że bardzo trafnie odczytujecie moje intencje - umieszczenie pędzli na palecie rzeczywiście miało na celu podkreślenie artystycznego klimatu Krakowa - wszak wielu artystów ma tu swoje korzenie, tworzyło lub nadal tworzy a moje cudowne miasto potrafi inspirować na wielu płaszczyznach i w wielu dziedzinach artystycznych :-))) Tutaj wena twórcza mieszka w każdym zakątku i na każdej uliczce :-))) Myślę że Ty dokładnie to samo możesz powiedzieć o Warszawie, bo jest równie piękna i magiczna :-))) Pozdrawiam i mocno ściskam!

      Usuń
  4. Niezwykłą paletę przygotowałaś. Nie oddałabym takiego cuda za nic na świecie :)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Moniczko, jeśli ktoś zechce taką paletę z Krakowa to chętnie ją oddam, przecież zawsze mogę stworzyć kolejną :-))) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  5. Wszyscy zachwycają się paletą, która jest piękna, ale mnie najbardziej ujęła bombeczka. Pozdrawiam Halinko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Lenka, nie wszyscy zachwycają się bombką, bo takie prace gościły już nie raz na moim blogu a paleta jest nowością :-) Tym bardziej doceniam Twoje słowa uznania kierowane pod adresem kulistej "Krakowianki" :-))) Pozdrawiam słonecznie!

      Usuń
  6. O mamusiu. No i co ja mam napisać po zebraniu szczęki z podłogi? Obie prace są tak różne a jednocześnie obiema się zachwyciłam. Masz kobieto złote ręce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Agunia, Twój komentarz to dla mnie zaszczyt i teraz ja nie wiem co napisać. ....Dziękuję z całego serducha :-)))

      Usuń
  7. Kocham Kraków, piekne prace wychodzą z twoich rąk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Tesa:-) Dziękuje za przemiły komentarz i serdecznie pozdrawiam! :-)))

      Usuń
  8. Świetnie ozdobiona paleta, podoba mi się bardzo :)
    U nas również gorąco, więc życzę chłodnego wiaterku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Aniu, wiaterku chłodnego brak a w Krakowie dzisiaj aż 33 stopnie w cieniu - płyta Rynku Krakowskiego rozgrzana "do czerwoności", przybywa turystów a wieczorami i nocą miasto tętni życiem jak za dnia :-))) Gorące, krakowskie pozdrowienia dla Ciebie!

      Usuń
  9. Cudne krakowskie inspiracje, Halinko. Kraków to naprawdę miejsce niezwykłe.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak Małgosiu, Kraków jest niepowtarzalny, posiada swój osobliwy urok i klimat i śmiało można porównać go do takich miejsc jak Wenecja czy Paryż - tu jest po prostu - wyjątkowo!!! Kocham Kraków i wiem że jestem wielką szczęściarą bo mieszkam w tak niezwykłym mieście :-))) Może to niezbyt skromnie zabrzmiało, ale w tej kwestii mój brak skromności chyba nie jest grzechem :-))) Pozdrawiam milutko!

      Usuń
  10. Jejuniu... Halinko inspiracja na palecie malarskiej jest po prostu cudowna!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Uleńko, dziękuję ślicznie i pozdrawiam z upalnego Krakowa :-)))

      Usuń
  11. Cudowne miasto i przepięknie to pokazałaś. Twoja paleta ukazuje samo serce Krakowa, które dobrze jest znane ale zawsze zachwyca i urzeka pięknem:)
    Bombka to prawdziwa krakowianka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko! Powiem tak... jestem na Rynku Krakowskim setki razy i za każdym razem moja wizyta jest inna,za każdym dostarcza mi nowych wrażeń i za każdym razem zachwyca bardziej. Trudno jest ująć słowami to, co człowiek czuje odwiedzając to miejsce - tego trzeba po prostu doświadczać - za każdym razem inaczej i za każdym razem na nowo :-))) Ściskam i pozdrawiam gorąco!

      Usuń
  12. Fantstyaczna paleta kolorów, od razu przypomniał mi się Piotr Adamczyk jak gruchał na krakowskim rynku w filmie " Nie kłam kochanie " :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, w tym filmie Rynek Krakowski jest pięknie przedstawiony a część tego naszego, swojskiego klimatu w trafny sposób została przekazana odbiorcy. W Krakowie nagrano mnóstwo filmów co też stanowi swego rodzaju dowód jak bardzo potrafi być inspirujący dla filmowców, reżyserów, twórców kina i przede wszystkim jak ważny był w dziejach naszej historii :-))) Dziękuję Ci Agunia za piękny komentarz i serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  13. WOW!!! Ta paleta jest niesamowita i bardzo fajnie przedstawia Kraków.
    Bombka jest przecudna! Obie prace wspaniale promują region.
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Karolinko, ogromnie mi miło czytać Twoje komplementy i pochwały - region promuje się sam a ja czerpię z tego całą masę inspiracji tylko czasu brak na ich realizację :-))) Ściskam i pozdrawiam !

      Usuń
  14. Genialne inspiracje Halinko!!! Paleta zachwyca w każdym szczególe. Wygląda zjawiskowo!
    Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Alinko, dziękuję z całego serca za piękne słowa i gorąco pozdrawiam :-)))

      Usuń
  15. Bardzo oryginalna praca :) chętnie kiedyś jeszcze bym zobaczyła Kraków :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kraków to też moje miasto, uwielbiam :) pozdrowienia i uściski przesyłam

    OdpowiedzUsuń